Intranet development

ICT dienstverlening op maat

Tegenwoordig hebben steeds meer bedrijven een intranet. Bij sommige bedrijven is dit z uitgebreid dat het een compleet ordersysteem bevat, gekoppeld aan een internetsite met e-business. Een klant voert op de website een order in en de pakbon en factuur rollen er automatisch uit bij het bedrijf. Ook de mederwerkers op de verkoop binnendienst gebruiken steeds vaker een browser voor het invoeren van orders van klanten en het opvragen van de status van een order of een betaling.

RoLoSoft specialiseert zich in dit soort toepassingen voor het midden- en kleinbedrijf.

Een voorbeeld:

Voor een klant van ons zijn wij een aantal uren per week in-house bij deze klant om automatiseringsproblemen op te lossen. De gebruikers melden deze problemen aan via het intranet. Direct daarna krijgen wij een e-mailtje met de storing en informatie over de PC (configuratie en eerdere problemen). Vervolgens kunnen wij een goede planning maken voor de uren dat wij aanwezig zijn bij deze klant. De uren dat wij aanwezig zijn, worden dus zeer efficint besteed waardoor de klant tevredener is en goedkoper uit is. Maar daar houdt het nog niet op...

Het storingensysteem voorziet in een prioriteitstoekenning, een ureninschatting en overzichten van de bestede tijd per storing, aantal afgehandelde storingen, etc. Het geheel is gekoppeld aan een database waarin we netjes alle pc's bijhouden: hardwareconfiguratie, geinstalleerde software, locatie, onderhoud en mankementen. De manager kan op elk gewenst tijdstip en vanaf elke pc storingen en de hardware-database raadplegen. Zo is er een goed overzicht van wlke hardware wr staat, welke hardware veel of weinig problemen geeft en welke hardware er dit jaar afgeschreven is. Ook is gemakkelijk te zien wie op welke pc werkt en welke besturingssystemen er gebruikt worden.

Maar nu weer even terug naar het storingensysteem...
Als wij een storing oplossen, melden wij die storing op de pc zelf meteen af. We vermelden daarbij wat eraan gedaan is om het op te lossen wat meteen een soort knowledgebase opbouwt. Je kunt zo gemakkelijk een eerder opgetreden probleem opzoeken en dus ook de oplossing. Als een ander het werk overneemt, is goed terug te zien wat de ander gedaan heeft. Bij het afmelden van een storing kan er ook direct een mailtje worden verzonden naar de manager en eventueel de persoon die de storing aanmeldde.

diagram voor storingsaanmelding

Natuurlijk hebben wij hier de mogelijkheid geschapen om de Intranetsite dagelijks bij te werken met de laatste nieuwtjes, een mededelingenblad en algemene informatie over de organisatie zoals CAO, adressen, vacatures en een jaarkalender voor de organisatie. Deze worden allen door verschillende mensen op het intranet zelf onderhouden, dus geen ingewikkelde FTP-upload of zo: gewoon op een pagina invoeren en het staat er meteen.

Vanzelfsprekend kunnen wij alle genoemde faciliteiten ook op uw Internetsite implementeren!